Na rynku jest bardzo wielu klientów poszukujących nowych nieruchomości. Niestety, często zdarza się tak, że podmioty prowadzące działalność deweloperską nie mają możliwości dotarcia do takich właśnie osób. Wówczas warto rozważyć nawiązanie współpracy z kimś, kto skutecznie zajmie się sprzedażą, ma wieloletnie doświadczenie, zna rynek i potrzeby klientów.
Z pomocą mogą nam przyjść tutaj biura nieruchomości, które dysponują już bazą potencjalnych klientów, mają doświadczenie w obrocie nieruchomościami oraz całym procesie sprzedażowym, a niejednokrotnie również, bardzo ważne dziś, zaufanie.
Jak wygląda taka współpraca?
Deweloper skupia się przede wszystkim na realizacji inwestycji, natomiast agencja nieruchomości przejmuje działania w zakresie procesu sprzedażowego. Ponieważ każda agencja podchodzi do tego tematu w sposób indywidualny nie ma jednego ustalonego schematu w jaki przebiega ten proces. Obejmuje on m.in. takie elementy, jak:
- Analiza projektu budowlanego i pomoc w oszacowaniu cen mieszkań dopasowanych do lokalizacji, aktualnej sytuacji na rynku oraz standardu mieszkań/budynku. Jeśli inwestycja jest w toku i istnieje możliwość ingerencji w projekt, wówczas możemy otrzymać również sugestie nieznacznych zmian, mogących wpłynąć na zwiększenie wartości oferowanych lokali.
- Opracowanie identyfikacji wizualnej inwestycji, w tym logo, kolorystyka, nazwa.
- Obsługa marketingowa obejmująca kampanie promocyjne w internecie, prowadzenie strony internetowej, publikacje i edycja ofert na portalach branżowych, prowadzenie profili w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Youtube).
- Marketing poza internetem. Projekty ulotek, katalogów, billboardów, organizacja eventów sprzedażowych, a także przygotowanie i obsługa stoiska na targach nieruchomości.
- Wsparcie prawne. Pomoc w przygotowaniu umów oraz wszelkich niezbędnych dokumentów.
- Organizacja prezentacji inwestycji na terenie budowy, czy też finalnego obiektu i sprzedawanych nowych mieszkań.
- Kompleksowa obsługa klienta w całym procesie sprzedażowym. Prezentacja oferty, negocjacje warunków sprzedaży, pomoc w uzyskaniu kredytu oraz reprezentacja dewelopera podczas podpisywania umów (zarówno rezerwacyjnych, jak i przekazujących mieszkanie na własność).
- Wsparcie posprzedażowe w przypadku ewentualnych sporów i reklamacji.
Niektóre z biur nieruchomości oferują również możliwość administracji nieruchomością, która została już ukończona.
Jak więc widać, obsługa inwestycji deweloperskich to nie tylko sprzedaż mieszkań, czy też domów, ale również wsparcie prawne i doradztwo w całym procesie realizacji projektu, co pozwala skutecznie zwiększyć sprzedaż i zainteresowanie klientów.